A A A A
A A A A
Szerző Téma: 2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )  (Megtekintve 2993 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető identi

  • aranypolgár
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 1215
  • -Kapott: 922
  • Hozzászólások: 391
  • Nem: Férfi
2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Dátum: Október 29, 2010, 18:25 »

November 28-án zárul a topic, addig jöhetnek a vélemények.
A film megtalálható itt: http://kilencesterv.com/index.php?topic=462.msg462#msg462

Nem elérhető rettentó

  • forgatókönyvíró
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 3044
  • -Kapott: 2153
  • Hozzászólások: 1268
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #1 Dátum: November 19, 2010, 10:17 »
A filmet 3 hónapja láttam, és annyira nem fogott meg, hogy újra letöltsem, viszont van róla véleményem.
Nem tetszett. Olvastam előtte kritikákat, akik üdvözölték mint olyan darabot, ami elüt a könyvekben és filmekben mostanság nagyon-nagyon népszerű kiherélt vámpírtörténetektől (élükön a durva-külső-érző-szívet-takar típusú Alkonyat sorozattal).
Mert mi lesz egy vámpírból, ha már nappal is járhat-kelhet, a hagyományos módszerek (pl. a kereszt) már nem használnak ellene? Egy időnként vért ivó és harapós férfi-nő, akit megfosztottak minden természetfeletti hatalmától (jó, esetleg olvas a gondolatokban). A vámpírizmus az elmúlt 100 évben egyfajta betegséggé, génhibává szelidült, mint a tejérzékenység.
Sajnos ez a film tovább megy azon az úton, ami megfosztja a vámpír alakját minden misztikumtól, lakótelepi környezetbe helyezve őt.
Úgy érzem, hogy az iskolában szivatott, bántalmazott kisgyerek alakja is eléggé elcsépelt, bár sajnos, mindig lesznek ilyenek. Általában jellemző rájuk, hogy a problémájukkal magukra maradnak, esetleg a képzelet szörnyeit "hívják segítségül", vagy szuperhősöket. Képregényrajongók vagy horrorrajongók lesznek, hogy levezessék a bennük felgyűlt dühöt.
Ezt teszi Oskar is, csakhogy ő találkozik egy igazi vámpírlánnyal, Elivel. Amerikában blőd vígjáték lett volna az alapszituációból, olyasmi, mint a Szörnycsapat (1987), Svédországban dráma, naggyon-naggyon szomorú és rideg emberekkel, fagyos viszonyokkal és még a végeredményben pozitív végkifejletnek sem enged örülni a film.
Persze miért is kéne örülnünk. Tomas Alfredson hiperrealista filmjének világában, "az utolsó jelenet után" a "hősök" nyilván nem ússzák meg a kettős gyilkosságot, mint az Hollywoodban szokás, és a vámpírlányt és/vagy Oskart majd a svéd igazságszolgáltatás annak rendje és módja szerint felelősségre vonja, enyhítő körülményeket sem hagyva figyelmen kívül. Joguk van hallgatni, ügyvédet fogadni, stb.
A film ugye azért lenne nagy újdonság, mert a szürke hétköznapokba meríti a vámpírmítoszt, demitizálva azt, de ez egész egyszerűen ebben a filmben - számomra legalábbis - nem működik.
Emiatt pl. Az éjszakai őrség sem tetszett (másoknak meg éppen azért igen).
Talán el kéne olvasnom a regényt (Hívj be!), az egy kicsit talán sokszínűbb lesz, mint ez a fakó mirelitfilm. Horrorfilmes elvárásaim voltak, de ezektől függetlenül sem volt rám nagy hatással. Ellentétben pl. az Ahol a vadak várnak című filmmel, ami netes reakciókat nézve hasonlóan vitatott film. Az legalább felkavart, beültetett a körhintába, kérdéseket hagyott maga után, még ha nem is lett nagy kedvencem, és ha csalódást is okozott az elvárásaimhoz képest.
« Utoljára szerkesztve: November 19, 2010, 10:40 írta rettentó »
Az újratöltéseket üzenetben kérjétek tőlem. Köszi!

Nem elérhető oldfan

  • forgatókönyvíró
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 300
  • -Kapott: 642
  • Hozzászólások: 375
  • Nem: Férfi
    • E-mail
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #2 Dátum: November 19, 2010, 22:15 »
Nos, túl vagyok rajta, de nálam nem nyert. A vámpír alakja a z emberiség régi mítoszai közé tartozik, s filmes viszonylatban sem rossz témakör. Megmozgatja a z ember vágyát, hogy túllépjen a hétköznapin. Ennek a vágynak alaposan odavágnak ebben a történetben, ami hagyján volna, ha lenne más megközelítés. De igazából nincs semmi alternatíva, amit kínálnának. Pont a titkot akarták levinni a legsivárabb hétköznapok világába. Minek? Nálam itt halt meg az egész. A vámpír, mint unalmas átlagember, akinek az a legfőbb gondja, hogy jut-e kaja? Semmi emlék a múltjából, semmi életcél, csak van. Odalett a telepatikus képessége is, "fapados" Morze ABC használatra kényszerül. Még a vér beszerzése is "kispályás" módszerrel történik, vagy mástól várja el. (Szegény Lugosi Béla, C. Lee és más karizmatikus elődök, biztosan könnyeznének a láttán...)Mindez álmosítóan lassú történetvezetéssel, már ha egyáltalán van itt vámpírtörténet. Talán a "gondviselője" révén kisülhetett volna valami, de róla az sem derül ki, miért segít neki, vagy egyáltalán, kicsoda az illető. A magányos fiúcskának még csak akad valami, - nem túl eredeti, vagy jól megírt - sztorija. (Az iskolában sokat piszkált mulya gyermeken segítő szuperhős történetét azért a Karate Kid jobban alkalmazta. A mi vámpírunkban pedig semmi hősies nincs. Egyébként:]Vajon mi lesz  a furcsa párossal, ha a fiú túllép a serdülőkor zavaros viselkedésén?[/i] )Skandináviában vagyunk, tehát a papus alkoholista. Naná... Mamus nem lát az orráig, szelíden mosolyog. A tanárok nem vesznek észre semmit. A szolidan összeszokott barátok mélabúsan tűrik a társak borzalmas elhullását. A vámpír meg hasonlóan rossz közérzetnek "örvend", nemcsoda ha egy frissen beavatott nő "megöngyilkolja" magát, nehogy ezt kelljen néznie...izé....elviselnie pár évszázadon át. Kész csoda, hogy ki nem haltak az északi államok, ha így élnek arrafelé. :)
A mozi egyetlen erénye számomra a fényképezés volt. Csodásan melankolikus, a környezet szavak nélkül árasztja a magányt. Az ablakokkal kifejeztető  képek kifejezetten jók, kiváló képi láttatásúak.
Egy drámában vagy akár egy jellegzetesen fagyos hangulatú krimiben tudtam volna értékelni őket, mint egyedi hangulatfestést, de ebben a kidolgozatlan forgatókönyvben csak csipetnyi néznivalót jelentettek. Lehet, már túl régen lakunk délen, s nem értjük/ értékeljük a nagy skandináv mélabút, vagy mégsem jó ez a mozi.
Kíváncsi vagyok, mit lát benne az, akinek mégis tetszett.
« Utoljára szerkesztve: November 23, 2010, 16:52 írta oldfan »
"Oh Great Spirit, who made all races, look kindly upon the whole human family and take away the arrogance and hatred which separates us from our brothers..." - Native American Prayer

Nem elérhető rettentó

  • forgatókönyvíró
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 3044
  • -Kapott: 2153
  • Hozzászólások: 1268
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #3 Dátum: November 22, 2010, 08:25 »
Jah, kérem, a skandináv mélabúhoz Bergman kell, az Úrvacsora.

A vámpír, mint unalmas átlagember, akinek
az a legfőbb gondja, hogy jut-e kaja? Semmi emlék
a múltjából, semmi életcél, csak van.

Ez nagyon találó megfogalmazás, oldfan. Ha a vámpír alakja nem stimmel, onnantól kezdve az egész vámpírfilm nem stimmel, úgy, ahogy a Drakulát főként Lugosi miatt értékeltük.
Az újratöltéseket üzenetben kérjétek tőlem. Köszi!

Nem elérhető identi

  • aranypolgár
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 1215
  • -Kapott: 922
  • Hozzászólások: 391
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #4 Dátum: November 23, 2010, 23:35 »

Nagy hibát követ el, aki azzal az elvárással nézi meg ezt a filmet, hogy most egy jó horrort/vámpír filmet akarok nézni. Aki ezen a szinten nem tud felülemelkedni, az csalódni fog, annak nem tárulnak fel e film szépségei.

Voltaképpen két történet fonódik egybe. A fő történet Oscar, az osztálytársaitól zaklatott magányos fiú és Eli kapcsolata, a melléktörténet a vámpíros vonal, a kettőt Eli személye köti össze. Kérdezhetnék sokan, hogy miért kellett akkor a vámpíros dolgokat belevenni a storyba? Miért nem lehetett egy normális horror filmet készíteni, vagy egy normális tini drámát? Ők nem veszik észre, hogy itt valami új született. Az igaz, hogy műfaji kísérletezgetésre nagyon sok példát találhatunk, de ilyen érzékkel kivitelezettet keveset. Mi nézők szolíd szemlélőként látjuk a történetet, finoman kerít hatalmába a hangulata, ami nem ajtóstól ront a házba. A film legnagyobb erényének az atmoszférateremtést találom, borzasztóan megfog ez a hideg skandináv, utcalámpafényes, hóvalborítottutcás, ikeásan visszafogott világ. Nagyszerűen ábrázolja a gyermeki magányt, a közömbös környezetet. Voltaképpen Oscaron és Elin kívül minden szereplőnek a negatív vonása domborodik ki, vagy jó esetben semleges marad. Átérezzük azt a nihilt, amit az alkoholfüggőségben tobzódó felnőttek sugároznak. A környezetet alkotó emberek komikusak, vagy szánalmasak, csak a gyerekeket tudjuk komolyan venni. Eli pedofil barátján jókat lehet mosolyogni, ahogy vonszolja az embert a parkban, és megcsapolja. Vagy amikor a vámpírrá váló nőt megtámadják a macskák. Mi lett volna, ha ezeket hitelesebben mutatják be? Elszívta volna az energiát a film lényegi mondanivalójáról, Eli és Oscar kapcsolatáról.

Nagyszerűek a jelenetek, amikor a téli estében a ház előtt ismerkednek. Tiszta pillanatok ezek. Gyermeki ártatlansággal közeledik egymáshoz két ember. Magány, társaság, bizalom. Hihetetlen, hogy mennyire tiszták tudnak lenni a gyermekek, nincs még bennük a társadalom által kreált kiábrándult cinizmus, ami a legtöbb felnőtt sajátja (Magyarországon biztosan...). Vagy az a jelenet, amikor Eli elmegy, azok a percek... Ott üvölt a csend. Aki már átélt hasonlót, az tudja, miről beszélek. Nagyszerű képsorok. De az operatőri munka az egész film során kiváló, illeszkedik a szolid hangvételhez, és tempóhoz.

A búcsúzással be is fejeződhetett volna a film a mindennapok logikája szerint, de ebben az esetben nem érezném kereknek a történetet, hasonlóan lecsapott lenne, mint a Lugosi féle Drakulában. Szerencsére a rendező elkerülte ezt a csapdát. Az amerikai filmeken edződve már hozzászoktunk, hogy a dráma a végére éri el tetőpontját. Itt ezt nem éreztem, az uszodai jelenet is ugyanolyan tempóban zajlik, mint a film nagy része. És a befejezés sem olyan nyers, mint a kommersz amerikai dömpingben, hanem finoman árasztja az ifjúság reményét.

Nem elérhető rettentó

  • forgatókönyvíró
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 3044
  • -Kapott: 2153
  • Hozzászólások: 1268
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #5 Dátum: November 24, 2010, 10:32 »
"És a befejezés sem olyan nyers, mint a kommersz amerikai dömpingben, hanem finoman árasztja az ifjúság reményét."

Jó, ha valakinek egy ilyen befejezés reményt ad  :) Ezt kifejtenéd bővebben?

"Nagy hibát követ el, aki azzal az elvárással nézi meg ezt a filmet, hogy..."
Szerintem elvárás mindig van, az nem hiba. Igen, bennem volt elvárás, de annak része volt az is, hogy valami az Észak (r.: Rune Denstad Langlo ) hangulatához hasonlót is vártam, nem tipikus horrort. Mint írtam, a történet ezen túl sem fogott meg. Általában ez van, ha nem tudok azonosulni a szereplők egyikével sem, Oléval sem, mert róla magáról sokat nem tudtam meg, inkább a nyomasztó környezetéről.
« Utoljára szerkesztve: November 24, 2010, 10:35 írta rettentó »
Az újratöltéseket üzenetben kérjétek tőlem. Köszi!

Nem elérhető soundZcapa

  • anyagbeszerző
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 3247
  • -Kapott: 953
  • Hozzászólások: 549
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #6 Dátum: November 24, 2010, 11:57 »
Hello,
ámbár van véleményem a moziról, s javarészt pozitív, de Identi nagyon szépen leírta, így a "csatlakozom az előttem szólóhoz" elv alapján megnyugodthatok  :)
tán annyit még hozzá: van nála jobb mozi, de a drámai nézőpont mindenképp ritka hozzáállás és a műfajfeszegető szemlélet szerintem meghozta a gyümölcsét  (hazabeszélek, de nemrég láttam a Monsters című scifit, ami gondolatiságában hasonló, talán a kiváltott érzések és ellenérzések tekintetében is) ez a film: http://kilencesterv.com/index.php?topic=7202.msg17490#msg17490
szép napot
z
Amennyiben a feltöltéssel valami gond adódna, légyszíves pm-ben jelezni! Kösz.

Nem elérhető rettentó

  • forgatókönyvíró
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 3044
  • -Kapott: 2153
  • Hozzászólások: 1268
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #7 Dátum: November 24, 2010, 12:51 »
Értékelem az újfajta megközelítést, viszont nem sikerült megoldani, hogy a vámpírok csak "mellesleg" legyenek vámpírok. Ehhez túl erősek a mészárlós jelenetek.
Valószínűleg az irodalmi alapanyagtól kellett volna eltérni, ami megint aggályos. Én úgy érzem, kicsit felemás lett a film, de ezek szerint van, aki másként látja ezt. Sok néző előre kondícionálva van a műfajkeveredés ellen, úgy látszik, én is, a rendező ezzel nem is nagyon foglalkozott.

soundZcapa: a Monstersre kíváncsi leszek.
Az újratöltéseket üzenetben kérjétek tőlem. Köszi!

Nem elérhető soundZcapa

  • anyagbeszerző
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 3247
  • -Kapott: 953
  • Hozzászólások: 549
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #8 Dátum: November 24, 2010, 13:12 »
igen, talán skizofrén helyzetet teremt az ilyen határfilmeknél (persze máshol is) a "megengedés" és az "elvárás" kettőssége, magyarul: van, amibe belekapaszkodik az elme, hiszen tudja, ismeri, tanulta (elvárás), míg van, amit nem vár és ezért megenged egy helyzetben - pl. elvárod a vámírtól, hogy vért szívjon, vagyis öljön. De ha a vámpír "természetellenes" módon pucérkodik és mellédfekszik és csókolózni akar, akkor értelmezhetetlen lesz a szerepe - hiszen nem a sztereotípiák szerint viselkedik. Nem tudo, hogy karód döfj-e belé vagy visszacsókold-.
De, ha pucérkodik egy "sima" nő ugyanott, azzal szemben nincsenek fenntartásaid...
Na, hosszúra sikeredett és kicsit akademikusra is   :D, de a lényeg, hogy ilyenkor a KONCEPCIÓ a lényeg, és az, hogy abban a világban, ahol játszódik a környezet, a rendező által teremtett világban működik-e a dolog.
Ezért lehet trashfilm is nagyon jó, mert a maga mikorvilágában működhet...
Vagy rosszul gondolom és csak okoskodom?  : ) ccco
Amennyiben a feltöltéssel valami gond adódna, légyszíves pm-ben jelezni! Kösz.

Nem elérhető identi

  • aranypolgár
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 1215
  • -Kapott: 922
  • Hozzászólások: 391
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #9 Dátum: November 24, 2010, 14:33 »

Idézet
ó, ha valakinek egy ilyen befejezés reményt ad  :) Ezt kifejtenéd bővebben?


Hétköznapi, racionális logikával tényleg mondhatnánk, hogy "majd a svéd igazságszolgáltatás annak rendje és módja szerint felelősségre vonja" Sőt ha ilyen logika mentén haladnánk, akkor vámpírok sem léteznének, nem létezne ez a film sem. Ha kedvelünk valakit, akkor elnézzük a hibáit, nem foglalkozunk velük, mert az nem számít. Szerintem a filmeknél is így van. Ne akarjuk ezt a történetet racionalizálni, mert úgy elveszti a varázsát. Ez a film nem tartozik a filmművészet élvonalába, de vannak benne dolgok, amikre néhány néző rá tud hangolódni. És ez fontosabb, mintha egy tökéletesen kivitelezett, de idegen filmet látnánk. Egy rajzos hasonlattal tudnám jól megvilágítani ezt a problémát. A kritikusok jóízűen csettintenek, amikor látnak egy tökéletes, hiperrealista, vagy akár impresszionista képet. Micsoda faktúra, micsoda tónusok. Lélegzetelállító. Csak az a baj vele, hogy tényleg elállítja a lélegzetünket... Mellette van egy gyerekrajz, egy ákombákom. Vele együtt tudunk lélegezni. Nem a valóságot ábrázolja látványszerűen, hanem amit a gyermek tud a valóságról. És ilyenkor természetes módon keveredik a tapasztalt valóság, és a fantázia világa. A film vége is ezért sugároz számomra reményt, mivel nem végződik a valódi világ által determináltan (ebben az esetben Eli intézetbe kerülne, Oscar pedig folytatná tovább életét a megszokott környezetben). Kicsit olyan ez, mint amikor mondják, hogy két választásod van: fej vagy írás. És kiderül, hogy van harmadik lehetőség is. Ez megnyugtató.

Idézet
Sok néző előre kondícionálva van a műfajkeveredés ellen, úgy látszik, én is, a rendező ezzel nem is nagyon foglalkozott.

Az természetes, hogy nincs olyan film, ami mindenkinek megfelelne, nyilvánvaló, hogy a rendező sem törekedhetett erre. Úgy látom, hogy mindannyian csak gazdagodhatunk az ellentmondó vélekedések megvitatásától. Most már örülök, hogy ezt a filmet választottam, talán most tapasztalhatunk leginkább eltérő véleményeket. Kulcskérdés lett a film és a racionalitás kapcsolata, ezt mindannyiunk hozzászólása érintette valamilyen módon. Sztereotípiák megléte és feszegetése. Izgalmas kérdések ezek.

Nem elérhető rettentó

  • forgatókönyvíró
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 3044
  • -Kapott: 2153
  • Hozzászólások: 1268
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #10 Dátum: November 24, 2010, 15:04 »
Nem a valóságot ábrázolja látványszerűen,
hanem amit a gyermek tud a valóságról.

Na, ezt igazán kiírhatták volna nekem a film elején...  ;D
Mondom, ilyen pár hónapos emlék, de most felcsigáztatok, és lehet hogy újra megnézem egy téli estén.
Az újratöltéseket üzenetben kérjétek tőlem. Köszi!

Nem elérhető oldfan

  • forgatókönyvíró
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 300
  • -Kapott: 642
  • Hozzászólások: 375
  • Nem: Férfi
    • E-mail
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #11 Dátum: November 24, 2010, 16:12 »
"Nagy hibát követ el, aki azzal az elvárással nézi meg ezt a filmet, hogy most egy jó horrort/vámpír filmet akarok nézni. "
Már miért követnék el hibát vele? Ha vígjátékot akarok megnézni, elvárom, hogy nevessek valamin. Ha kalandfilmet, akkor jöjjenek az akciók.  Ha gyermeki kiszolgáltatottságról szóló "komoly" moziba visznek be, szóljon arról. Ám legyen benne vámpír is, én nem bánom, de akkor legyen indoklás és ötlet is, amivel összeszövik a kettőt. (Ami itt hírből sincs.) Meg feleljen meg a történet mindkét műfaj igényeinek. Én változatlanul öszvérfilmnek tartom a  mozit.  Az öszvér pedig sokat kibír, okos állat, szeretik is, de nem utódképes. Részemről bízom benne, hogy a vámpír- tinédzser hullám csöndben kimúlik, és visszatér a öreg, "megbízható" Drakula.... ;D
Más:
"Eli pedofil barátján jókat lehet mosolyogni, ahogy vonszolja az embert a parkban, és megcsapolja." Ha embert ölnek, az mosolyogtató???  Hmmm...Avagy: "Gyerekkel ne erőszakoskodj, várd meg a felnőtteket." : ngyll
"Vagy amikor a vámpírrá váló nőt megtámadják a macskák. " Ez nem csak az átváltozó nő látomása volt?  Nekem úgy tűnt. 
« Utoljára szerkesztve: November 24, 2010, 16:14 írta oldfan »
"Oh Great Spirit, who made all races, look kindly upon the whole human family and take away the arrogance and hatred which separates us from our brothers..." - Native American Prayer

Nem elérhető identi

  • aranypolgár
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 1215
  • -Kapott: 922
  • Hozzászólások: 391
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #12 Dátum: November 25, 2010, 11:01 »

Látom, a humoros hangvétel kezd teret nyerni  : ngyll

Idézet
"Eli pedofil barátján jókat lehet mosolyogni, ahogy vonszolja az embert a parkban, és megcsapolja." Ha embert ölnek, az mosolyogtató???  Hmmm...

Ne általánosítsunk már... Nem, a halál nem vidám dolog, de ahogy a film ábrázolja a csetlő-botló karaktert, az inkább vicces, mint valósághű.

Idézet
Meg feleljen meg a történet mindkét műfaj igényeinek.

Hát.... elég nagy baj lenne, ha a nézők írnák elő az alkotónak, hogy minek feleljen meg a filmje. Akkor lesüllyednénk a kereskedelmi televíziók szintjére, és még több Barátok Közt és Mónika Show lenne látható. Hagyjunk már egy kis szabadságot az alkotónak. Nem értem, miért kell mindenáron skatulyázni az alkotásokat (és most nem csak filmekre gondolok). Valami iránymutatásra szükség van, de túlzásba vinni sem jó. Kicsit másképpen látjuk ezeket a dolgokat, de nem baj.  Csak annyi van, hogy eltérő frekvenciákon fogjuk a filmeket :)

Idézet
Na, ezt igazán kiírhatták volna nekem a film elején...

Azt sem írták ki, hogy 18 éven felülieknek nem ajánlott! Az nem zavart?  : ngyll

Nem elérhető rettentó

  • forgatókönyvíró
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 3044
  • -Kapott: 2153
  • Hozzászólások: 1268
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #13 Dátum: November 25, 2010, 11:35 »
Na, annyit elárulok, hogy a decemberi film, amit én választottam, szintén ilyen horrorként is beskatulyázható alkotás lesz, de nem ezért választottam, hanem a gyártó ország, Japán miatt. Szóval remélem, lesz vele "bajunk", bár én még egy kockát sem láttam belőle.
« Utoljára szerkesztve: November 25, 2010, 11:38 írta rettentó »
Az újratöltéseket üzenetben kérjétek tőlem. Köszi!

Nem elérhető identi

  • aranypolgár
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 1215
  • -Kapott: 922
  • Hozzászólások: 391
  • Nem: Férfi
Re:2010. november 28. - Engedj be! (r.: Tomas Alfredson )
« Válasz #14 Dátum: November 25, 2010, 12:02 »

Ha japán film, akkor elvárom, hogy legyen benne harakiri  :D