A A A A
A A A A
Szerző Téma: Truffaut, François  (Megtekintve 4901 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető paciphist

  • rendező
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 1079
  • -Kapott: 6093
  • Hozzászólások: 1332
  • gépész
    • E-mail
Truffaut, François
« Dátum: Április 22, 2009, 16:21 »


François Truffaut (Párizs, 1932. február 6. – Neuilly-sur-Seine, Franciaország 1984. október 21.) francia kritikus, filmrendező, a francia új hullám emblematikus figurája.

Truffaut házasságon kívül született, anyja és mostohaapja, Roland Truffaut nevelte fel. Sohasem találkozott vérszerinti apjával. Apja műszaki rajzoló volt, anyja titkárnő egy hetilapnál. Nehéz gyermekkora volt, gyakran lázadozott a szülei és általában mindenféle hatalom ellen. Truffaut-nak meglehetősen mozgalmas, sőt zűrös ifjúsága volt, csavargott, kimaradt az iskolából, s emiatt elmérgesedett a viszonya családjával. Kifutófiúként, majd gyári munkából próbált megélni, s közben egy klubban elmaradhatatlan résztvevője volt minden filmvitának.
Megismerkedett az Elle című lap irodalmi vezetőjével, aki filmrecenziók írásával bízta meg, így otthagyta a gyári munkát. Egy munkás filmklub alapításán fáradozott, amikor egy szélhámos miatt pénzügyi zűrbe keveredett, és apja intézkedésére fiatalkorúak nevelőintézetébe került – ennek emlékeivel találkozhatott a néző a Négyszáz csapásban.
Élete filmjében romantikus fordulat következett: levelet írt André Bazinnek, a legnagyobb francia filmkritikusnak és filmesztétának, aki kihozatta az intézetből és két helyen is munkát szerzett neki. A fiú éjjel-nappal a Cinématheque (a párizsi filmmúzeum) vetítésein ült, az iskola és a család elől is a moziba menekült. Egy szerelmi csalódás 18 évesen a katonasághoz kergette, ám fél év németországi kiképzés után Vietnamba vezényelték volna. Ehhez persze nem volt kedve, s katonaszökevény lett; ismét Bazin mentette meg, aki leszereltette védencét.

Truffaut az ötvenes évek elejére már a Cahiers du Cinéma című szaklap ismert kritikusa volt, amely Bazin védőszárnya alatt lett az úgynevezett francia újhullám fészke. Truffaut leghírhedtebb vitacikke – „A francia film bizonyos irányzata" – támadás volt a hagyományos film és filmesek ellen. Élőhalottnak nevezte a korabeli francia filmművészetet, követelte a szerzői filmet, amelyben szabadon bontakozhat ki a rendező teremtő egyénisége.
A filmkészítés gyakorlatával 1956-ban, az olasz Roberto Rossellini asszisztenseként ismerkedett meg.
1957. október 29-én feleségül vette Madeleine Morgensternt. Ebből a házasságból két gyermeke született: Laura (1959) és Eve (1961). Apósa – aki filmproducer és -értékesítő volt – segítette Truffaut-t karrierje elindításában.

Dolgozott Jacques Rivette és Jean-Luc Godard stábjában, rendezett két rövidfilmet, majd 1959-ben elkészítette első, önéletrajzi ihletésű filmjét. Az 1959-es Négyszáz csapást is nagy részben saját gyermekkoráról mintázta. Truffaut négy további filmjének is, amelyek Antoine Doinel (Jean-Pierre Léaud) életének 20 évét ölelik át, Claude Jade partnereként, aki előbb a barátnőjét, majd a felesége, Christine szerepét játszotta.A gyermekkor gyötrelmeiről szóló Négyszáz csapás tizenkét nemzetközi díjat, közte a cannes-i legjobb rendezés díját hozta, s azonnal a filmművészet nagyjai közé emelte. A film főhőse, Antoine – Jean-Pierre Léaud megformálásában – Truffaut megszemélyesítője és filmjeinek visszatérő figurája, felbukkan a Húszévesek szerelme egyik epizódjában (1961), az Antoine és Colette-ben (1962), a Lopott csókokban (1968), a Családi fészekben (1970), majd az Antoine Doinel-történeteket lezáró 1979-es Menekülő szerelemben.

A Cahiers köré tömörült művészek közömbösek voltak a hagyományos filmművészet iránt, lazább szövegkönyvvel és szabadabb vágási technikával dolgoztak. Közülük is kitűnt Truffaut, a Négyszáz csapás, majd az 1960-as Lőj a zongoristára változatos, újszerű ötleteivel tűnt fel és ki. Bár többször visszatért a klasszikusabb látásmódhoz, művészetére végig jellemző volt a különböző műfajokkal való kísérletezés. Truffaut mégsem a képi világával, formanyelvével hozott újat a filmművészetben, hanem avval, hogy megteremtette az úgynevezett személyes filmet.
Filmjeinek többsége regényből készült, de ezeket csak alapötletként használta, s a témát maga formálta új, önálló művé. A Jules és Jim (1962) Henri-Pierre Roché elfelejtett regényéből lett a francia filmes új hullám alapműve. A történet közel húsz évet, három ember különös és megrendítő kapcsolatát, szerelmüket, barátságukat és halálukat öleli át.
1965-ben elvált feleségétől.

Truffaut három dolog mozgatta: a film szeretete, a férfi-nő kapcsolat iránti kíváncsiság és a gyermekkor bűvölete. Műveiben eredetien ábrázolta a szerelem gyötrelmeit, a fiatalkor ártatlanságát és magányérzetét.
Tulajdonképpen minden filmje a barátságról, vagy a barátságról és a szerelemről, a szerelem és halál közelségéről szól, így a Bársonyos bőr (1964), A menyasszony feketében volt (1968), A Mississippi szirénje (1969), Zsebpénz (1977), amelyben Madeleine Morgensteintől született két lánya, Laura és Eva is szerepelt, A férfi, aki szerette a nőket (1977), Az utolsó metró (1980), a Szomszéd szeretők (1981) vagy a Végre vasárnap! (1983).
Ismertebb filmjei még: a Ray Bradbury fantasztikus novellájából készült Fahrenheit 451° (1966), A vad gyerek (1970), az Amerikai éjszaka (1973), amely elnyerte a legjobb külföldi film kategóriájában az Oscar-díjat és A zöld szoba (1978), amelyben ő maga is játszott. Színészként láthattuk Steven Spielberg Harmadik típusú találkozások (1977) című filmjében. Későbbi állandó partnere Fanny Ardant színésznő, akitől 1983-ban gyermeke is született (Joséphine). A szerelmi kapcsolatok témája vezérfonalként húzódik végig munkásságán. Második felesége a jellegzetes szépségű Fanny Ardant volt a Végre vasárnap és a Szomszéd szeretők női főszereplője.

Francois Truffaut filmjeinek meggyőző ereje finom jellemábrázolásaiban és a tapintatosan háttérben maradó rendezésben rejlik. A drámai csúcspontokat sosem játszotta ki, csupán sejttette a legfontosabb mozzanatokat. Már kritikusként is vallotta, majd filmjeiben követte azt a nézetet, hogy a film csakis a legszemélyesebb tapasztalatokról szóljon, arról beszéljen, amiről van mondanivalója.
Truffaut nagyon nagyra tartotta és kiválóan ismerte Hitchcock munkásságát, interjú- és beszélgetéskötetet is összeállított róla. Utolsó filmje, a Végre vasárnap című fekete-fehér thrillerkomédia akár Hitchcock-utánzatnak is tekinthető.
Truffaut 1973-as Amerikai éjszaka című filmje elnyerte a legjobb idegen nyelvű filmnek járó Oscar-díjat. Színészként szerepelt saját filmjei közül néhányban, és Steven Spielberg Harmadik típusú találkozások című mozijában is.

1983-ban agytumort diagnosztizáltak nála. Nem sokkal később, 52 évesen egy Neuilly-sur-Seine-i amerikai kórházban hunyt el. A párizsi Montmartre temetőben temették el.


Filmjei:


1955 - Une visite
1957 - Csirkefogók (Les mistons)
1959 - Négyszáz csapás (Les quatre cents coups)
1960 - Tire-au-flanc 62
1960 - Lőj a zongoristára (Tirez sur le pianiste)
1961 - Vízi történet
1962 - Jules és Jim (Jules et Jim)
1962 - Húszévesek szerelme (L'amour á vingt ans)
1962 - Antoine és Colette (Antoine  Et Colette)
1964 - A bársonyos bőr (La peau douce)
1966 - 451 Fahrenheit
1968 - A menyasszony feketében volt (La Mariée était en noir)
1968 - Lopott csókok (Baisers volés)
1969 - A vad gyerek (L'Enfant sauvage)
1969 - A Mississippi szirénje (La sirène du Mississipi)
1970 - Családi fészek (Domicile conjugal)
1971 - Két angol lány és a kontinens (Les eux anglaises et le continent)
1972 - Egy olyan szép lány, mint én (Une belle fille comme moi)
1973 - Amerikai éjszaka (La nuit americaine)
1975 - Adele H. története (L'histoire d'Adèle H.)
1976 - Zsebpénz (L'argent de poche)
1977 - A férfi, aki szerette a nőket (L'homme qui aimait les femmes)
1978 - Zöld szoba (La chambre verte)
1979 - Menekülő szerelem (L'amour en fuite)
1980 - Az utolsó metró (Le Dernier métro)
1981 - Szomszéd szeretők (La femme d'à côté)
1983 - Végre vasárnap (Vivement dimanche!)


Cikkek és tanulmányok:


- Ádám Péter: François Truffaut – 3. rész (A férfi, aki szerette a mozit), Filmvilág folyóirat 2008/12 34-39. old.
- Ádám Péter: François Truffaut – 2. rész (A férfi, aki szerette a mozit), Filmvilág folyóirat 2008/11 38-43. old.
- Ádám Péter: François Truffaut – 1. rész (A férfi, aki szerette a mozit), Filmvilág folyóirat 2008/10 20-27. old.
- Kolozsi László: Harisnyanesz (Truffaut és a nok), Filmvilág folyóirat 2004/12 26-29. old.
- Kelecsényi László: Truffaut – Hitchcock (Könyv), Filmvilág folyóirat 1996/10 60. old.
- Molnár Gál Péter: És az Új Hullám megteremte az új not, Filmvilág folyóirat 1994/02 46-48. old.
- Kelecsényi László: A szabály és a kivétel (Henri-Pierre Roché: Jules és Jim, Könyv), Filmvilág folyóirat 1993/10 31. old.
- Bikácsy Gergely: Truffaut-levelek, Filmvilág folyóirat 1989/07 34-35. old.
- Bikácsy Gergely: Tajtékos évek (A nouvelle vague születése), Filmvilág folyóirat 1988/01 18-26. old.
- Báron György: Végre vasárnap!, Filmvilág folyóirat 1985/11 58. old.
- Bikácsy Gergely: Truffaut titkai, Filmvilág folyóirat 1985/01 35-39. old.
- Kardos Ferenc: A szabadság illúziója (Négyszáz csapás), Filmvilág folyóirat 1985/01 40-41. old.
- Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán (Szomszéd szeretok), Filmvilág folyóirat 1984/08 35. old.
- Fáber András: Színházi jelenetek háborús idoben (Az utolsó metró), Filmvilág folyóirat 1983/10 36-37. old.
« Utoljára szerkesztve: Május 10, 2015, 17:04 írta roquentin »
"Azok a képek, amelyek birtokában vannak a túlélés képességének, még évszázadokig, évezredekig táplálják utána a testet és a lelket."

Nem áll módomban újratölteni, ne írjatok ilyen ügyben.

Nem elérhető @ߤ$Ł

  • hiperaktív
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 720
  • -Kapott: 365
  • Hozzászólások: 290
    • E-mail
Re:Truffaut, François
« Válasz #1 Dátum: December 18, 2011, 18:35 »
- Ádám Péter: François Truffaut – 4. rész
http://filmvilag.hu/xista_frame.php?cikk_id=9619

Nem elérhető Kuksi

  • Globális Moderátor
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 1171
  • -Kapott: 2952
  • Hozzászólások: 709
  • Nem: Férfi
  • megöregedtem
    • Szerencsi Éva
    • E-mail
Re:Truffaut, François
« Válasz #2 Dátum: Április 11, 2012, 18:53 »
Egy kis folyóirat-bibliográfia

Ő írta:

Truffaut, F.: Miről álmodik a filmkritikus? - És mi a felcím?. - In: Filmvilág, 2009. (52. évf.), 7. sz., 36-37. p.

Truffaut, F.: A nagy ábránd - Gabin és Renoir. - In: Filmvilág, 2004. (47. évf.), 11. sz., 41-43. p.

Truffaut, F.: Börtönnapló. Részletek a rendező kiadatlan börtönnaplójából és levelezéséből. - In: Filmvilág, 2000. (43. évf.), 11. sz., 30-33. p.

Truffaut, F.: Talán az ördög (1977). - In: Filmvilág, 1997. (40. évf.), 10. sz., 13. p.

Truffaut, Francois: Hitchcock mozija. - In: Filmkultúra, 1994. (30. évf.), 3. sz., 5-1. p.

Truffaut, F.: Ki is valójában Charlei Chaplin?. - In: Filmvilág, 1993. (36. évf.), 9. sz., 28. p.

Truffaut, F.: Fritz Lang Amerikában. - In: Filmvilág, 1990. (33. évf.), 12. sz., 33-35. p.

Truffaut, F.: Dreyer fehér háttér előtt. - In: Filmvilág, 1989. (32. évf.), 2. sz., 36-37. p.

Francios Truffaut két levele. - In: Filmvilág, 1988. (31. évf.), 8. sz., 28-29. p.

Truffaut, F.: Rossellini témát keres. - In: Filmvilág, 1985. (28. évf.), 7. sz., 48-49. p.

Truffaut, F.: "Spielberggel forgattam". - In: Filmvilág, 1981. (24. évf.), 5. sz., 52-53. p.

Truffaut, F.: Barátom, Hitchcock. - In: Filmvilág, 1979. (22. évf.), 15. sz., 22-24. p.

Beszélgetései:

Rivette, J. - Truffaut, F.: Barokk rendező - Beszélgetés Max Ophulsszel. - In: Filmvilág, 2002. (45. évf.), 12. sz., 48-49. p.

Truffaut, F.: Játszom a közönséggel - Beszélgetés Alfred Hitchcockkal. - In: Filmvilág, 1993. (36. évf.), 10. sz., 36-39. p.

Truffaut, F.: Macskák és hölgyek - Beszélgetés Alfred Hitchcockkal. - In: Filmvilág, 1984. (27. évf.), 5. sz., 40-41. p.

Bazin, A. - Truffaut, F.: A kelekótya angyal - Beszélgetés Jacques Tatival. - In: Filmvilág, 1983. (26. évf.), 2. sz., 26-27. p.

Maubert, F.: "Regényhez hasonló filmeket forgatni" - Beszélgetés F. Truffaut-val. - In: Filmvilág, 1982. (25. évf.), 9. sz., 50-51. p.

Deney, S. - Toubiana, S. - Narboui, J.: Kétkedés az interjúkban - Beszélgetés Francois Truffaut-val. - In: Filmvilág, 1980. (23. évf.), 11. sz., 28-31. p.

Truffaut, F.: "A fő téma az emberiség rothadása lesz" - Beszélgetés Hitchcockkal. - In: Filmvilág, 1980. (23. évf.), 7. sz., 24-26. p.

Róla írták:

Pápai Zsolt: Adéle H. története - Truffaut, F.: L'histoire d'Adéle H. (1975). - In: Filmvilág, 2012. (55. évf.), 3. sz., 61. p.

Ádám Péter: Truffaut-gyűjtemény - Truffaut, F.: A mennyasszony (1967); A Mississippi szirénje (1969); A férfi, aki szerette a nőket (1977); Denner, Brigitte Fossey (é.n.). - In: Filmvilág, 2010. (53. évf.), 3. sz., 62. p.

Báron György: Mozimánia - Truffaut, a filmkritikus. - In: Filmvilág, 2009. (52. évf.), 7. sz., 33-35. p.

Ádám Péter: A férfi, aki szerette a mozit - Francios Truffaut IV.. - In: Filmvilág, 2009. (52. évf.), 1. sz., 32-37. p.

Ádám Péter: A férfi, aki szerette a mozit - Francios Truffaut III.. - In: Filmvilág, 2008. (51. évf.), 12. sz., 34-39. p.

Ádám Péter: A férfi, aki szerette a mozit - Francios Truffaut II.. - In: Filmvilág, 2008. (51. évf.), 11. sz., 38-43. p.

Ádám Péter: A férfi, aki szerette a mozit - Francios Truffaut I.. - In: Filmvilág, 2008. (51. évf.), 10. sz., 20-27. p.

A tengerforraló - Truffaut, ahogy a filmrendezők látják. - In: Filmvilág, 2004. (47. évf.), 12. sz., 30-31. p.

Kubiszyn Viktor: A Gutenberg-galaxis ég-e? - Kultmozi: Truffaut, F.: 451 fahrenheit (1966). - In: Filmvilág, 2004. (47. évf.), 12. sz., 32-34. p.

Kolozsi László: Harisnyanesz - Truffaut és a nők. - In: Filmvilág, 2004. (47. évf.), 12. sz., 26-29. p.

Pápai Zsolt: Post morten - Truffaut, F.: Amerikai éjszaka (1973). - In: Filmvilág, 2003. (46. évf.), 8. sz., 57. p.

Nagy Eszter: Francois Truffaut. - In: Filmvilág, 1997. (40. évf.), 4. sz., 58. p.

Schubert Gusztáv: Alfonsi, L.: Truffaut és az utókor. - In: Filmvilág, 1997. (40. évf.), 4. sz., 58. p.

Kelecsényi László: Truffaut, F.: Hitchcock. - In: Filmvilág, 1996. (39. évf.), 10. sz., 60. p.

Várnagy Ildikó: Francois Truffaut filmjei kazettán. - In: Iskolakultúra, 1996. (6. évf.), 5. sz., 93-95. p.

Csala Károly: A hézag- és foltmentes film (Truffaut: Hitchcock). - In: Ezredvég : irodalmi, művészeti és társadalomkritikai folyóirat, 1996. (6. évf.), 6. sz., 83-84. p.

Mayer Erzsébet: Kulturális csomópontok avagy Truffaut Jules és Jim című filmjének pedagógiai haszna. - In: Iskolakultúra, 1996. (6. évf.), 5. sz., 95-100. p.

Almási Miklós: A szorongás mágusa - Truffaut: Hitchcock. - In: Mozgó világ, 1996. (22. évf.), 5. sz., 113-116. p.

Traser Mária: Truffaut a tolmácsfülkéből. - In: Filmkultúra,  1994. (30. évf.), 5. sz., 22. p.

Urbán Mária: Megpróbáljuk együtt tartani a filmeket - Beszélgetés Madeleine Morgensternnel, a Truffaut-hagyaték gondozójával. - In: Filmkultúra,  1994. (30. évf.), 5. sz., 21-20. p.

Turcsányi Sándor: Csak pár krimi - Truffaut az Örökmozgóban, Wenders a tévében. - In: Magyar napló, 1993. (5. évf.), 16. sz., 43. p.

Fedőneve 00-14 - Francois Truffaut utolsó filmterve. - In: Filmvilág, 1991. (34. évf.), 12. sz., 60-62. p.

Bikácsy Gergely: Truffaut-levelek. - In: Filmvilág, 1989. (32. évf.), 7. sz., 34-39. p.

Szilágyi Júlia: Nagy totálban: François Truffaut (Almanah Cinema, 1989 ; Lire, 1988. december). - In: Korunk, 1989. (48. évf.), 5. sz., 399-400. p.

Balogh Gyöngyi - Király Jenő: A szerelem négyszáz csapása - Francois Truffaut: A Mississippi szirénje. - In: Filmkultúra, 1987. (23. évf.), 8. sz., 62-67. p.

Kardos Ferenc: A szabadság illúziója - Truffaut, F.: Négyszáz csapás. - In: Filmvilág, 1985. (28. évf.), 1. sz., 40-41. p.

Jeanna Moreau - Truffaut, F.: Jules és Jim. - In: Filmvilág, 1985. (28. évf.), 1. sz., IV. p.

Báron György: Végre vasárnap!! - Truffaut, F.: Vivement Dimanche! (1983). - In: Filmvilág, 1985. (28. évf.), 11. sz., 58. p.

Beszélgetés Milos Formannal Truffaut-ról és az Amadeusról. - In: Filmvilág, 1985. (28. évf.), 2. sz., 54-56. p.

Bikácsy Gergely: Truffaut titkai. - In: Filmvilág, 1985. (28. évf.), 1. sz., 35-39. p.

Francois Truffaut. - In: Filmvilág, 1984. (27. évf.), 12. sz., II. p.

Fanny Ardant - Truffaut, F.: Végre vasárnap!. - In: Filmvilág, 1984. (27. évf.), 8. sz., IV. p.

Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán - Truffaut, F.: Szomszéd szeretők (1981). - In: Filmvilág, 1984. (27. évf.), 8. sz., 35. p.

Koltai Tamás: Kulisszák között, avagy a túlélés mutatványa - Truffaut: Az utolsó metró. - In: Filmkultúra,  1983. (19. évf.), 7-8. sz., 42-45. p.

Fáber András: Színházi jelenetek háborús időben - Truffaut, F.: Az utolsó metró (1980). - In: Filmvilág, 1983. (26. évf.), 10. sz., 36-37. p.

Szendi Gábor: A férfi, aki szerette a nőket - Truffaut, F.: L'Homme qui aimait les femmes (1977). - In: Filmvilág, 1980. (23. évf.), 7. sz., 36-37. p.

Molnár Gál Péter: Truffaut "rózsaszínű" korszaka. - In: Filmvilág, 1978. (21. évf.), 3. sz., 9-11. p.

Mágori Erzsébet: "Merészség és óvatosság a hajtóereje?" - Truffaut: Zsebpénz. - In: Filmkultúra,  1978. (14. évf.), 1-2. sz., 33-35. p.

Bikácsy Gergely: A filmkritikus Truffaut - Truffaut: Életem filmjei. - In: Filmkultúra,  1977. (13. évf.), 11-12. sz., 99-102. p.

Bikácsy Gergely: Forgatási napló - filmen - Truffaut: Az amerikai éjszaka. - In: Filmkultúra,  1976. (12. évf.), 1-2. sz., 46-52. p.

Brossard, J-P.: Arckép és önarckép - Beszélgetés Francois Truffaut-val. - In: Filmvilág, 1976. (19. évf.), 8. sz., 22-25. p.

Eörsi István: Fáradjon a kulisszák mögé - Truffaut, F.: Amerikai éjszaka. - In: Filmvilág, 1976. (19. évf.), 12. sz., 22-24. p.

Jacqueline Bisset - Truffaut, F.: La nuit americaine . - In: Filmvilág, 1974. (17. évf.), 2. sz., II. p.

Jacqueline Bisset - Truffaut, F.: La nuit americaine . - In: Filmvilág, 1973. (16. évf.), 24. sz., I. p.

Bernadette Lafont - Truffaut, F.: Egy olyan szép lány mint én . - In: Filmvilág, 1973. (16. évf.), 1. sz., IV. p.

Truffaut, F.: Családi fészek. - In: Filmvilág, 1971. (14. évf.), 5. sz., III. p.

Veress József: Rendezői portrék IV. : Francois Truffaut. - In: Alföld, 1971. (22. évf.), 4. sz., 62-66. p.

Bán Róbert: Francois Truffaut. - In: Filmkultúra,  1970. 1-2. sz., 41-50. p.

Szántó Erika: Truffaut, F.: Fahrenheit 451. - In: Filmvilág, 1969. (12. évf.), 16. sz., 9-11. p.

Veress József: Truffaut víziója. - In: Alföld, 1969. (20. évf.), 9. sz., 91-92. p.

Szekfű András: Mit jósol meg Truffaut? . - In: Filmkultúra,  1969. 9-10. sz., 78. p.

Truffaut műhelyében. - In: Filmkultúra,  1966. 5-6. sz., 107-108. p.

Létay Vera: Truffaut, F.: Fahrenheit 451. - In: Filmvilág, 1966. (9. évf.), 9. sz., 15-19. p.

Bíró Yvette: Truffaut, F.: Jules és Jim. - In: Filmvilág, 1965. (8. évf.), 1. sz., 7-9. p.

Truffaut, F.: Mata Hari. - In: Filmvilág, 1964. (7. évf.), 23. sz., III. p.

Truffaut, F.: Jules és Jim. - In: Filmvilág, 1964. (7. évf.), 2. sz., II. p.

A megtorpant hullám - Charbol, Truffaut, Godard a Nouvelle Vague válságáról. - In: Filmvilág, 1963. (6. évf.), 3. sz., 14-19. p.

Filmrendezők felelőssége - R. Clement, C. Chabrol, F. Truffaut és P. Paviot nyilatkozata. - In: Filmvilág, 1961. (4. évf.), 10. sz., 20-22. p.

Létay Vera: Truffaut-val forgatás közben. - In: Filmvilág, 1960. (3. évf.), 5. sz., 11-13. p.

Bíró Yvette: Truffaut, F.: Négyszáz csapás. - In: Filmvilág, 1960. (3. évf.), 10. sz., 13-14. p.

Általában saját munkáimat töltöm fel. Ha valami gond merülne fel, e-mailben értesítsetek, így hamarabb tudok segíteni.

Nem elérhető Kuksi

  • Globális Moderátor
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 1171
  • -Kapott: 2952
  • Hozzászólások: 709
  • Nem: Férfi
  • megöregedtem
    • Szerencsi Éva
    • E-mail
Re:Truffaut, François
« Válasz #3 Dátum: Január 05, 2014, 09:42 »


Truffaut avagy a négyszázegyedik csapás (1984. november 3.)
Általában saját munkáimat töltöm fel. Ha valami gond merülne fel, e-mailben értesítsetek, így hamarabb tudok segíteni.

Nem elérhető Kuksi

  • Globális Moderátor
  • mondja a magáét
  • *****
  • Köszönetek
  • -Adott: 1171
  • -Kapott: 2952
  • Hozzászólások: 709
  • Nem: Férfi
  • megöregedtem
    • Szerencsi Éva
    • E-mail
Re:Truffaut, François
« Válasz #4 Dátum: Október 16, 2014, 19:03 »
A párizsi Cinémathèque française-ben Truffaut kiállítás nyílt október 6-án.
Concert François Truffaut címmel egyórás hangversennyel nyitottak. Raymond Alessandri, a Traffic Quintet, Helena Noguerra és Vincent Delerm voltak az előadók. A zenekedvelők így is emlékezhetnek Truffaut-ra.

A műsor:
Suite Doinel (Alessandri)
Suite série noire (Alessandri)
Suite patrimoniale (Alessandri)
La Valse de François T. (Alessandri)
L'argent de poche (Traffic)
L'homme qui aimait les femmes (Traffic)
Fahrenheit 451 (Traffic)
La Peau douce (Traffic)
La Dernier métro (Traffic)
Jules et Jim (Traffic)
La Femme d'à Côté (Traffic)
Le Tourbillon (Noguerra)
Une belle fille comme moi (Noguerra)
Nous imitions François Truffaut (Delerm)
L'Amour en fuite (Delerm)
Que reste-t-il de nous amours? (Delerm, Noguerra)

Megnézhető az Arte oldalán:



vagy megmentettem az utókor számára (1,05 GB; mp4, 1280 x 720):

http://osztott.com/xRWb/vagy
http://data.hu/get/8140363/Truffaut.mp4
« Utoljára szerkesztve: Október 16, 2014, 19:46 írta Kuksi »
Általában saját munkáimat töltöm fel. Ha valami gond merülne fel, e-mailben értesítsetek, így hamarabb tudok segíteni.